Ga naar de hoofdinhoud

Je digitale zorgpas

Begin mei 2023 is a.s.r. overgegaan op de digitale zorgpas. Dit betekent dat je vanaf dat moment niet meer automatisch een fysieke zorgpas ontvangt. Je digitale zorgpas vind je in de Zorg app. Dat is handig voor jou én beter voor het milieu! 

Over je zorgpas

Je zorgpas is een persoonlijke pas waarmee je laat zien dat je verzekerd bent voor zorgkosten. Op de voorkant staat het polisnummer van je zorgverzekering en de achterkant is je European Health Insurance Card (EHIC). Met de EHIC ben je verzekerd voor noodzakelijke medische zorg tijdens je verblijf in ieder land binnen de Europese Unie plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Verblijf je in een ander land? Dan raden we aan om een Engels zorgverzekeringsbewijs aan te vragen.

Bekijk je digitale zorgpas

Met de a.s.r. Zorg app bekijk je zelf jouw digitale zorgpas. Heb je de app nog niet? Via de onderstaande buttons download je de juiste voor jou. 

Als je de app hebt gedownload vind je jouw digitale zorgpas via het menu rechtsonder. 

Je zorgpas is ook offline beschikbaar

Ook als je geen internetverbinding hebt kun je gewoon in de app je zorgpas bekijken. Open de app, klik op het icoon voor je zorgpas rechtsboven en log in met je inlogcode. 

Je digitale zorgpas in het buitenland

In het buitenland kan het helaas voorkomen dat een zorgverlener de digitale zorgpas niet accepteert. De EHIC op je digitale zorgpas is namelijk geen officieel document. Heb je dringend medische hulp nodig en wordt de EHIC niet geaccepteerd? Neem dan contact op met SOS International op +31(0)30 257 35 75.

De Nederlands sprekende medewerkers van SOS International staan dag en nacht klaar om je te helpen in het buitenland. Zo voorkom je dat je de kosten zelf moet voorschieten. Dit is wat zij voor je doen:

  • Het medische team van SOS International regelt een ziekenhuisopname of operatie.
  • Ze onderhouden contact met jou, je behandelend arts en je reisgenoten.
  • Ze regelen de betaling aan het ziekenhuis of zorgverlener.

Fysieke zorgpas aanvragen

Als je een fysieke zorgpas wil aanvragen dan kan dat ook. Je regelt het gemakkelijk met je a.s.r. account of in de Zorg app. Gebruik de onderstaande knop en vraag gratis je zorgpas aan.

Veelgestelde vragen over de (digitale) zorgpas 
Vergoeding zoeken Zorgkosten declareren Zorgverlener zoeken Machtiging aanvragen Wachtlijstbemiddeling Kind meeverzekeren Alles over betalen Betalingsregeling Eigen risico Eigen bijdrage Maximale vergoedingen Fysiotherapie Zwangerschap Mondzorg GGZ Meer zorg a.s.r. Zorg App Zorgpas English information Buitenland Polisvoorwaarden en documenten
vroeger Ditzo vroeger Ditzo vroeger Ditzo
Zorgpas
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }