• Home
  • Werkgever
  • Omzetting Inkomensverzekering voormalig Generali

De omzetting van uw collectieve inkomensverzekering van voormalig Generali

U heeft een brief ontvangen over de omzetting van uw Verzuimverzekering, WGA-hiaat en/of WIA-excedentverzekering van voormalig Generali naar De Amersfoortse. Wat er voor u door deze omzetting verandert, leest u hieronder.   

De meeste wijzigingen gelden voor alle bovengenoemde verzekeringen. Als een wijziging alleen voor een specifieke verzekering geldt, vermelden we dit er duidelijk bij.

Wat verandert er?

  • U krijgt een nieuwe polis met een nieuw polisnummer en nieuwe polisvoorwaarden

  • U krijgt toegang tot Mijn Amersfoortse

  • Heeft u een Verzuimverzekering? Dan gaat uw verzekering over van loonsom naar deelnemersadministratie

  • Heeft u een verzuimverzekering? Dan verandert het proces van naverrekenen

  • Het proces voor ziek- en herstelmeldingen verandert

  • Heeft u een Verzuimverzekering? Dan verandert het proces bij re-integratie

  • Het proces om wijzigingen door te geven verandert

  • De betaling van uw premie

Wat vragen we aan u om te doen?

  • 1. Eerste keer inloggen

  • 2A. Heeft u een Verzuimverzekering? Voer uw deelnemersgegevens op

  • 2B. Heeft u een WGA-hiaat of WIA Excedentverzekering? Controleer de gegevens

  • 3A. Heeft u een verzuimverzekering? Ziek- en herstelmeldingen vanaf 1 februari 2019 2x doorgeven

  • 3B. Heeft u een WGA-hiaat en/of WIA-Excedentverzekering? Ziek en herstelmeldingen doorgeven via Mijn Amersfoortse

  • 4. Altijd uitkeringen controleren en accorderen

  • 5. Rekeningnummer aanpassen

Belangrijkste contactgegevens

Problemen met inloggen?
Neem contact op met de Helpdesk via (033) 464 28 55 of via e-mail op sd.intermediair@amersfoortse.nl onder vermelding van contractnummer en/of gebruikersnaam.

Vragen over opvoeren deelnemersgegevens:
Neem contact op met de afdeling Relatiebeheer via (033) 464 28 65 of via e-mail op relatiebeheer@amersfoortse.nl


Vragen over invoeren ziek- en herstelmeldingen?
Neem contact op met de afdeling Claimbehandeling AOV collectief via 088-6680880 of via e-mail op claimbehandelingaov.collectief@amersfoortse.nl

Vragen over re-integratie van arbeidsongeschikte werknemers?
Neem contact op met de afdeling Re-integratie via 033-4642299 of via e-mail op casebegeleiding@Amersfoortse.nl

Contact met uw adviseur
U kunt uiteraard ook contact opnemen met uw adviseur met vragen over uw collectieve inkomensverzekeringen. Of over wat deze wijzigingen voor u betekenen.