De omzetting van je collectieve inkomensverzekering

Je collectieve inkomensverzekering is op 1 oktober 2017 omgezet naar ons nieuwe administratiesysteem. Op deze pagina lees je wat er voor jou verandert. Vanwege deze omzetting vragen we je op een aantal punten actie te ondernemen:

Wat vragen we je te doen?

  • 1. Lees alle informatie goed door

  • 2. Controleer je gegevens

  • 3. Aanvullen ziekmeldingen vanaf 1 oktober 2017

  • 4. Wijzigingen doorgeven

  • 5. Aanleveren loonsomgegevens 1 januari 2017 - 1 oktober 2017

Alles wat je wilt weten over de omzetting

  • Je verzekeringen krijgen een nieuwe naam

  • Je krijgt een nieuwe polis met een nieuw polisnummer en nieuwe polisvoorwaarden

  • Je krijgt toegang tot Mijn Amersfoortse

  • De betaling van je premie

  • Jaarlijkse herberekening van de premie voor je verzekeringen

  • De premie voor de arbodienstverlening

  • De berekening van het uitkeringsbedrag verandert

Jouw toegang tot Mijn Amersfoortse

  • Wat kan je met Mijn Amersfoortse?

  • Je eerste keer inloggen

  • Hoe moet je ziekmeldingen doorgeven?

Heb je vragen?

  • Stel je vraag via chat: Chat met ons als je vragen hebt over de omzetting van je Collectieve Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:30 uur.


  • Stel je vraag via WhatsApp: Buiten deze tijden kunt u ons bereiken via Whatsapp op nummer 06 51 15 68 68.
  • Bel met je adviseur: voor vragen over je collectieve inkomensverzekeringen kan je uiteraard ook contact opnemen met je adviseur.