Ga naar de hoofdinhoud

Je hebt schade, wat nu? Herstellen is beter dan vervangen. Schade herstellen is namelijk duurzamer: je verbruikt minder energie én je hoeft minder weg te gooien. Daarom helpen we je graag om schade die je niet zelf kunt repareren, duurzaam te laten herstellen. De herstelbedrijven uit ons duurzaam herstelnetwerk lossen het snel en duurzaam voor je op. Of je kunt ervoor kiezen om schade zelf te herstellen. Op deze pagina lees je alles over de mogelijkheden en kun je gelijk zien welke duurzaam herstelbedrijven er voor je klaar staan.

  • Kiezen voor herstellen in plaats van vervangen
  • Hersteld door onze partners uit het duurzaam herstelnetwerk
  • Duurzaam schadeherstel kan in en om je huis én aan je auto
Duurzaam herstel: de voordelen
  • We herstellen schade in huis zo snel mogelijk. Je hoeft dus niet te wachten tot een aannemer bij jou in de buurt tijd heeft.

  • Je hoeft de kosten voor het herstel niet zelf voor te schieten: wij betalen het schadeherstelbedrijf rechtstreeks.

  • Je bent verzekerd van de beste kwaliteit. De schades worden door betrouwbare herstelpartners gerepareerd.

  • Door te kiezen voor een duurzaam herstelbedrijf draag je direct bij aan een beter milieu.

Het duurzame herstelnetwerk van a.s.r.

Schade herstellen doe je via ons duurzame herstelnetwerk. Dit netwerk bestaat uit duurzame herstelbedrijven met het keurmerk Groengedaan! Zo weet je altijd zeker dat je schade op een milieuvriendelijke manier gerepareerd of hersteld wordt.

Bekijk alle duurzame herstelbedrijven

Zo schakel je een duurzaam herstelbedrijf in

Schade in huis? Schakel een duurzaam herstelbedrijf in! Hoe je een herstelbedrijf inschakelt hangt af van jouw verzekering en kan op verschillende manieren: 

Ik kies zelf van a.s.r.
  • Bel ons op (030) 699 79 30. We helpen je graag verder en brengen je in contact met een duurzaam herstelbedrijf uit ons netwerk.Glasschade in huis? Schakel dan zelf een duurzaam herstelbedrijf.
  • Glasschade in huis? Bel 088 86 40005 of regel het online via onze partner. Zo maak je gelijk een afspraak. Het herstelbedrijf handelt de administratie rechtstreeks met ons af, zodat jij daar geen omkijken naar hebt.
a.s.r.
  • Meld je schade via ons online schadeformulier en schakel zo een duurzaam herstelbedrijf in via ons netwerk.
  • Bel ons op (030) 278 00 00 en geef in het gesprek aan dat je de schade graag duurzaam wil laten herstellen. We helpen je graag verder!
  • Glasschade in huis? Schakel dan zelf een duurzaam herstelbedrijf. Bel 088 86 40005 of regel het online via onze partner. Zo maak je gelijk een afspraak. Het herstelbedrijf handelt de administratie rechtstreeks met ons af, zodat jij daar geen omkijken naar hebt.
  • Vraag je adviseur om te regelen dat jouw schade duurzaam hersteld wordt via het duurzaam herstelnetwerk van a.s.r.
Hoe werkt het verder?

Na het melden van je schade bij a.s.r. neemt één van de herstelbedrijven uit het duurzaam herstelnetwerk contact met je op. Ze nemen met je door wat de schade precies is en maken een afspraak om deze te komen repareren. Verder hoef je niks te doen: wij betalen het schadeherstelbedrijf rechtstreeks. Dat scheelt jou weer werk. Let op: soms is het nodig dat er eerst nog een schade-expert langs komt om de schade te beoordelen. Dit overlegt een medewerker van a.s.r. met jou wanneer je je schade meldt.

Schade zelf (laten) herstellen?

Kies je ervoor om je schade zelf te (laten) herstellen? Dat kan natuurlijk ook. Als je je schade bij a.s.r. meldt, vul je ons schadeformulier in. Daar kun je aangeven dat je je schade zelf wil (laten) herstellen. Een medewerker van a.s.r. beoordeelt je schade en neemt contact met je op voor de administratieve afhandeling.

Duurzaam herstellen bij a.s.r.

Lees meer over duurzaam herstel

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }