Ga naar de hoofdinhoud
Home identificatie bij a.s.r.

Je bij a.s.r. identificeren: waarom en hoe werkt het?

Wij vinden het belangrijk dat er zorgvuldig en juist met je persoonsgegevens wordt omgegaan. Daarom vragen wij je om je te identificeren. Zo voorkomen we dat iemand anders met jouw gegevens een verzekering bij ons kan afsluiten. Een vorm van fraude die we natuurlijk uit willen sluiten. Bovendien is identificatie een verplichting vanuit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Deze wet verplicht ons om jou, de klant, goed te kennen. Lees hieronder meer over hoe identificatie bij a.s.r. precies werkt.

Hoe werkt identificatie bij a.s.r.?

Vraag je bij a.s.r. een verzekering aan dan ontvang je een verzoek tot identificatie per e-mail. Wij vragen je daarin om een kopie van een identiteitsbewijs via dit formulier naar ons toe te sturen. Een identiteitsbewijs mag een identiteitskaart of paspoort zijn.

Let op: je burgerservicenummer (BSN) én foto mogen wij niet ontvangen. Dit in verband met de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Hieronder lees je onder het kopje 'BSN en foto onzichtbaar maken' hoe je eenvoudig je BSN en foto onzichtbaar maakt.

Vermeld daarnaast op de kopie:

  • de datum waarop je de kopie bij ons indient;
  • dat de kopie bedoeld is voor a.s.r.;
  • dat het om een kopie gaat.
Let op: kunnen we je niet identificeren? Dan kun je helaas ook geen verzekering bij ons afsluiten.
BSN en foto onzichtbaar maken

Je kunt je pasfoto en burgerservicenummer op twee manieren onherkenbaar maken:

1. Met de KopieID app

In deze app streep je identiteitsgegevens die op de kopie identiteitsbewijs staan en die wij niet mogen hebben eenvoudig door. In dit geval gaat het om jouw BSN en foto.

Ook kun je met deze app een watermerk in de kopie zetten met daarin het doel en de afgiftedatum van de kopie. Wil je de app downloaden? Dat kan via de Apple App Store, Google Play Store of Windows Phone. De app is een uitgave van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

 

2. Handmatig

Je BSN en foto liever handmatig onzichtbaar maken? Lees hieronder hoe je dat aanpakt:

  • Maak een scan of foto van de voor- en achterkant van je legitimatiebewijs. Print het document en zorg dat het document scherp en goed leesbaar is.
  • Maak met een een stift je pasfoto en BSN onherkenbaar.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is, bestemd voor a.s.r. Verzekeringen.
  • Schrijf op de kopie op wat de afgiftedatum is.
  • Maak een foto of scan van het document en sla het op als pdf, png, jpeg of jpg bestand.

Toesturen gegevens
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }