Doorgaanexpert voor werkgevers | De Amersfoortse

Het keurmerk KKV geeft je zekerheid

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) is een keurmerk van de onafhankelijke Stichting toetsing verzekeraars (Stv). Deze stichting zet zich in om vertrouwen in verzekeraars te verbeteren. Dit doen zij voor particuliere én zakelijke verzekerden. Stv toetst De Amersfoortse op klantgerichtheid en kwaliteit van dienstverlening. Op die manier heb je de zekerheid dat wij onze beloftes nakomen. En dat je goed geholpen wordt. 

keurmerk-klantgericht-verzekeren

 

Blijven verbeteren

Wij zijn blij dat wij het Keurmerk Klangericht Verzekeren van de onafhankelijke Stichting toetsing verzekeraars hebben, maar ook in de toekomst willen wij dat je op ons kunt vertrouwen. Daarom blijven wij doorwerken aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Dit doen wij door:

  1. onze informatie zo begrijpelijk mogelijk te maken
  2. te zorgen voor goede producten
  3. onze dienstverlening zo goed mogelijk in te richten
  4. de kwaliteit van onze producten, informatie en dienstverlening te bewaken

1. Begrijpelijke informatie

  • Eenvoudig taalgebruik

    Wij vinden het belangrijk dat je onze informatie goed begrijpt. Want verzekeringen zijn vaak ingewikkelde producten. Daarom doen wij er alles aan om onze informatie zo helder mogelijk te maken. Bijvoorbeeld in brieven, e-mails en op deze website. Heb je toch moeite met bepaalde informatie? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Complete voorlichting

    De voorlichting over onze producten is compleet. Zo lees je altijd duidelijk én vooraf welke garanties wij bieden, welke risico’s een product heeft, welke beperkingen er zijn en hoe ons medisch acceptatieproces verloopt.

  • Eerlijke en onafhankelijke informatie

    Als je een verzekering afsluit, wil je zeker weten dat de verzekering ook past bij je situatie. Daarom wijzen wij je op deze onafhankelijke informatie:

    • In onze productwijzers en verzekeringskaarten vind je informatie over je verzekering. Deze productwijzers zijn opgesteld door het Verbond van Verzekeraars.
    • De website Alles over verzekeren is ook van het Verbond van Verzekeraars. Met deze informatie kun je zelf bepalen welke verzekering bij je past.
    • De website Wijzer in geldzaken biedt je zonder commercieel doel betrouwbare en handige informatie over financiële zaken.

  • Helder over medische acceptatie

    Vóór het afsluiten van sommige verzekeringen hebben wij je medische gegevens nodig, om een goede inschatting te maken van het risico dat wij gaan verzekeren. Bijvoorbeeld bij een: 

    • Arbeidsongeschiktheidsverzekering (bekijk hier de gezondheidsverklaring
    • Aanvullende zorgverzekering zonder Basisverzekering, 
    • Aanvullende zorgverzekering Buitenland, 
    • Aanvullende Tandartsverzekering zonder Basisverzekering 
      Aanvullende Tandarts Optimaal

    Soms is er een medische keuring nodig. Wat daarbij mag en niet mag lees je in de brochure Je moet gekeurd worden! En nu? van het Verbond van Verzekeraars. 

    Lees meer over deze zorgverzekeringen 
    Lees meer over medische acceptatie bij De Amersfoortse

2. Goede producten

  • Toegespitst op jouw situatie

    Onze producten moeten een toegevoegde waarde hebben én houden voor jou, onze klant. Daar controleren wij onze producten op bij de ontwikkeling. Ook houden wij trends en veranderingen goed in de gaten, om onze producten daarop te laten aansluiten.

3. Optimale dienstverlening

  • Contactmogelijkheden

    Wij vinden het belangrijk dat je ons goed kunt bereiken. Bekijk al onze contactmogelijkheden

    Let op: op onze brieven staat het telefoonnummer waarmee je de afdeling die de brief heeft gestuurd direct kunt bereiken.

  • Wij staan je snel te woord

    Bel je ons tijdens kantoortijden (tussen 8.30 en 17.30 uur), dan hoef je nooit langer dan 5 minuten te wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt. Als je je polisnummer bij de hand hebt, kunnen wij je vraag beter en sneller beantwoorden.

  • Reactietermijnen

    Als je ons een vraag stelt, wil je snel antwoord. En als je een verzekering afsluit, wil je de polis binnen een redelijke termijn ontvangen. Wij helpen je graag verder. In het overzicht van reactietermijnen zie je binnen welke termijn wij je een reactie geven. 

  • Uitbetalingen

    Als je recht hebt op een uitkering, wil je deze graag snel ontvangen. Neem contact met ons op zodat wij je kunnen helpen en meer kunnen vertellen over het proces.

  • Omgaan met klachten

    Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze producten en dienstverlening. Daarom horen wij het ook graag van je als je een keer niet tevreden bent. Daar leren wij van. Lees op onze klachtenpagina hoe je bij ons een klacht indient en hoe wij omgaan met klachten. In de jaarlijkse klachtenrapportage lees je meer over de klachten die wij hebben ontvangen. 

4. Kwaliteit bewaken

  • Kwaliteitsbeleid

    Wij vinden het belangrijk dat onze producten en dienstverlening voldoen aan je verwachtingen. Daar werken wij voortdurend aan. Daarom voeren wij een actief kwaliteitsbeleid met concrete doelstellingen en procedures.

  • Jouw mening telt

    Omdat de mening van onze klanten heel belangrijk is, doen wij doen regelmatig klantonderzoek. Dit doen we door een jaarlijks klantonderzoek. Maar ook door onze brochures en productkaarten door een klantpanel te laten beoordelen.

  • Beleggingsbeleid

    We zullen jouw premie niet investeren in kinderarbeid, wapenhandel of tabaksindustrie. 

    Het beleggingsbeleid van De Amersfoortse hebben we uitbesteed aan ASR Nederland.

  • Fraudebeheersing

    Vertrouwen is de basis voor een goede relatie tussen De Amersfoortse en haar klanten. Zonder dit vertrouwen kunnen wij je geen zekerheid bieden. Toch blijkt dat er klanten zijn die vertrouwen misbruiken door fraude te plegen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als iemand informatie verzwijgt en daardoor een verzekering kan afsluiten waar hij eigenlijk geen recht op heeft. 
     
    Verzekeringsfraude kost ons geld en dat heeft invloed op de prijs van onze verzekeringen. Je kunt er op rekenen dat wij er dus alles aan doen om fraude te voorkomen. Zo houden wij de premies voor onze klanten zo laag mogelijk. 
     
    Lees meer over ons fraudebeleid.

Downloads en extra informatie