Fraudebeleid van De Amersfoortse

Voor een goede relatie tussen De Amersfoortse en haar klanten is vertrouwen de basis. We gaan er vanuit dat onze klanten de waarheid vertellen. Uit verschillende onderzoeken blijkt echter dat een kleine groep klanten misbruik maakt van dit vertrouwen. Zij plegen fraude. Uit dezelfde onderzoeken blijkt ook dat veruit de meeste klanten vindt dat we verzekeringsfraude hard moeten aanpakken. Dat is logisch. Want hoe meer fraude er gepleegd wordt, hoe hoger de premie. Dat willen wij graag voorkomen door bij schadeclaims en bij verzekeringsaanvragen te kijken of deze terecht en juist zijn.

Alles wat je moet weten over ons fraudebeleid

  • We gaan na met wie wij zaken doen
  • Wat verstaan we onder fraude?
  • Voorkom misverstanden
  • Coördinator fraudebeheersing
  • Hoe spoort De Amersfoortse fraude op?
  • Wat doet De Amersfoortse als er sprake is van een vermoeden van fraude?
  • Welke maatregelen treffen we bij fraude?
  • Terugvorderen kosten
  • We doen aangifte bij de politie
  • Hoe informeren wij de fraudeur?
  • Fraude melden?