“Dit is een mooi verhaal over hoe iemand weer volledig kan herstellen. Eerlijk gezegd hadden we dat van tevoren niet verwacht. In totaal ben ik, denk ik, een stuk of 7 keer langsgeweest. Ik heb ze bewust allebei meegenomen in het herstelproces. a.s.r. heeft ze daarom ook de ruimte gegeven om naar een rustige plek in Zweden te gaan, iets wat ze graag wilden. Daarna zijn we samen gaan kijken naar hoe Anja wilde gaan terugkeren. Ik wilde vooral het gevoel bij haar wegnemen dat ze voor mij of de verzekeraar moest presteren.
Anja en Paul vergelijken de situatie met een gecrashte computer. Het systeem loopt vast en het resetten duurt een jaar. En na de reset kan de computer weer opstarten; de re-integratie naar werk. Ook hier staat een jaar voor.
Toeval wil dat Anja twee maanden voor het incident is overgestapt van verzekeraar. Anja: “Eigenlijk wilde ik gewoon minder betalen. Dat gaf ik aan bij mijn adviseur. Die zei: ‘denk er nog eens goed over na én overweeg a.s.r. Dat is een verzekeraar die echt wil dat je duurzaam herstelt’. Hij had daarmee goede ervaringen gehad en wat ben ik blij dat ik ben overgestapt!”