Verificatie op Mijn Amersfoortse AOV met iDIN

Om een account aan te maken op Mijn Amersfoortse AOV willen wij zeker weten dat wij te maken hebben met de juiste persoon. Daarom is een eenmalige identificatie nodig via iDIN. Via iDIN verifiëren wij eenmalig je: naam, adres, geslacht en geboortedatum. Deze gegevens controleren we met onze administratie. iDIN lijkt op het gebruik van iDeal, maar in plaats van een betaling te doen, worden je gegevens gecontroleerd.

  1. Wat is IDIN en hoe veilig is het?

    iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel. De iD staat voor identificeren en IN staat voor inloggen. iDIN maakt gebruik van identificatie door je bank. Bij het activeren van jouw account voor Mijn Amersfoortse AOV vindt identificatie plaats met behulp van iDIN.  Nadat je account is geactiveerd, kun je gelijk aan de slag in Mijn Amersfoortse AOV. Simpel, makkelijk en veilig.

  2. Welke gegevens ontvangt De Amersfoortse?

    Met iDIN log je in bij je bank en geef je toestemming om eenmalig je naam, geslacht, geboortedatum en adres aan ons door te geven. Hiermee kunnen wij controleren wie je bent zodat we je verzekeringen aan je account kunnen koppelen.

  3. Hoe werkt iDIN?

    iDIN lijkt op de manier waarop je internetbankieren gebruikt. Tijdens het activeren van een account werkt het zo:

    • In stap 3 vragen wij je met iDIN in te loggen bij je bank
    • Je wordt naar het iDIN-startscherm van je bank geleid
    • Je logt in met het inlogmiddel van je bank
    • De persoonsgegevens die wij willen ontvangen zijn ingevuld
    • Je klikt op akkoord
    • Je wordt teruggeleid naar het activatieproces en kunt verder gaan met de volgende stap 

  4. Mijn bank is niet aangesloten bij iDIN, kan ik nu wel een account aanmaken?

    Heb je geen rekening bij één van de deelnemende banken (ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS en Triodos Bank)? Doorloop dan toch de procedure voor het account aanmaken, totdat je naar iDIN wordt verwezen. Daardoor ontvangen wij de gegevens die we nodig hebben om je verder te kunnen helpen. Als je ons daarna belt op 030-2788762, maken wij je account voor je in orde.

    Let op! Je mag voor de identificatie ook een andere bank gebruiken dan bij De Amersfoortse bekend is.

  5. Meer weten over iDIN?
    Meer informatie over iDIN vind je hier.