Ga naar de hoofdinhoud
Home “De salariskoppeling is echt een vooruitgang want je hoeft niet meer alle gegevens handmatig te muteren. Dat scheelt een hoop tijd en geld“ - Pascal Smits (eigenaar Salarispoint)
Persoon met yogamat zit aan bureau

“De salariskoppeling is echt een vooruitgang want je hoeft niet meer alle gegevens handmatig te muteren. Dat scheelt een hoop tijd en geld“ - Pascal Smits (eigenaar Salarispoint)

02 juni 2021

Met de salariskoppeling van a.s.r. is het mogelijk om een salarispakket te koppelen aan onze verzekeringsadministratie. Wijzigingen van medewerkersgegevens en in- en uitdiensttredingen worden automatisch vanuit het salarispakket van de werkgever in het administratiepakket van a.s.r. gezet. Dit is een extra dienst bij onze verzuim- en WIA-verzekeringen. Pascal Smits (salarisverwerker) is sinds 2004 eigenaar van Salarispoint en verzorgt de salarisadministratie van verschillende ondernemers. Daarnaast adviseert, ontzorgt en ondersteunt hij ondernemers met alles wat met salaris en belonen te maken heeft. Pascal vertelt over zijn ervaringen met onze salariskoppeling.

Salariskoppeling
Klik op de button om meer te lezen over onze salariskoppeling.
Lees meer
Hoe is de salariskoppeling onder de aandacht gekomen?

Pascal vertelt over zijn eerste ervaringen met onze salariskoppeling. “De salariskoppeling is bij ons onder de aandacht gekomen door een aantal nieuwsitems die bij de introductie van de salariskoppeling door, toen nog, De Amersfoortse zijn gepubliceerd. Ook werken wij nauw samen met een adviseur die al bekend was met de salariskoppeling en ons hierop wees. Zo hebben we, samen met a.s.r., de eerste API koppeling* gerealiseerd.“

* Een API koppeling is een koppeling  tussen twee verschillende software systemen. In dit geval de salarisadministratie van een werkgever en onze verzekeringsadministratie.

Grote voordelen van de salariskoppeling

Als Pascal gevraagd wordt naar de grootste voordelen van de salariskoppeling noemt hij er drie.

  1. “Door de salariskoppeling ben je minder tijd kwijt met het administratieve stuk. Voorheen had je nog te maken met het handmatig aan- en afmelden van werknemers, het jaarloon doorgeven en mutaties die je periodiek moet doorvoeren. Door middel van de API koppeling wordt eigenlijk het salarispakket 1 op 1 geïntegreerd met de verzekeringsadministratie van a.s.r. Dit biedt mij als salarisverwerker een stukje gemak.“
  2. “Het aansluitproces gaat goed en is ook helder. Je legt aan de werkgever een machtiging voor met de vraag of die een salariskoppeling wil. Vervolgens krijgen wij de machtiging van de werkgever vanuit a.s.r.  Als je dat een aantal keer gedaan hebt is dat voor ons ' a piece of cake'. Het werkt super.“
  3. “Per 3 maanden hebben wij een digitaal overleg met een adviseur en iemand van a.s.r. Deze betrokkenheid vanuit a.s.r. ervaar ik als prettig.“

Tijdsbesparing voor de salarisverwerker

Pascal geeft aan dat een goed werkende salariskoppeling hem tijd en geld bespaard. “Het is een stukje gemak. Op het gebied van automatisering probeer je er het maximale uit te halen voor onze klanten, maar ook voor onszelf. Als ik tegen een klant zeg dat wij met de salariskoppeling werken van a.s.r. waar alles 1 op 1 wordt overgezet dan is dat een dikke plus. Het is echt een vooruitgang want je hoeft niet alle gegevens meer handmatig te muteren. Dat scheelt een hoop tijd en geld.“

Hoe was het om de eerste koppeling te leggen?

Pascal vertelt over de eerste koppeling die hij heeft gerealiseerd. “De eerste koppeling kost wel wat meer tijd. Het ging niet gelijk 100% goed. Denk dan bijvoorbeeld aan parttime percentages die gekoppeld moeten worden en het koppelen van oproepkrachten. Je moet als salarisverwerker wel weten wat je aan het doen bent. Het is niet zomaar even een API koppeling toevoegen en dan werkt het. Het grote voordeel is wel dat als het eenmaal goed werkt dan bespaart het me juist tijd.“

Hoe zit het met de veiligheid/ privacyregelgeving van de salariskoppeling? 

Pascal vertelt ook over wat hij vindt van de privacy met betrekking tot de salariskoppeling. “Je weet dat als er een API koppeling wordt afgegeven dat het gewoon op een veilige manier gebeurd. Daarnaast ligt deze verantwoordelijkheid voor een groot deel ook bij de werkgever. De werkgever vraagt de koppeling aan en geeft een machtiging af aan a.s.r. met toestemming voor het gebruik van de salariskoppeling. Wij voelen zelf ook een grote verantwoordelijkheid naar onze klanten voor een goed geborgde privacy, maar dat vertrouwen hebben wij in a.s.r.“

Belangrijkste verbeterpunten salariskoppeling

Tot slot hebben we Pascal ook gevraagd naar de belangrijkste verbeterpunten van de salariskoppeling. Hij noemde er drie.

  1. “Ik zou het ook prima vinden om als salarisverwerker iets meer rechtstreeks contact te hebben met a.s.r. Nu zit de adviseur er vaak nog tussen of bij. Nou heb ik ook klanten waarvan ik niet eens weet waar ze de verzekering precies hebben lopen, dus dat is weer het andere uiterste.“
  2. “Toen we de koppeling nog handmatig doorvoerde stonden de gegevens altijd direct goed. Met de salariskoppeling gaat er wat tijd overheen voordat de gegevens die zijn ingevoerd in het salarissysteem ook zijn overgenomen in de verzekeringsadministratie van a.s.r. Dit kan bij mijn klanten nog wel eens een irritatiepuntje zijn.“
  3. “Als er in een medewerkersbestand veel medewerkers full time werken, werkt de salariskoppeling uitstekend. De uitzonderingen in een medewerkersbestand, zoals oproepkrachten of seizoensarbeiders, vraagt om wat meer maatwerk. Wel ben ik periodiek met a.s.r. in gesprek over hoe we dit zo goed mogelijk op kunnen lossen, dus daar ben ik erg blij mee.“
Nieuwsgierig naar onze salariskoppeling?
Ben je nou nieuwsgierig geworden naar onze salariskoppeling? Klik dan op de button.

Meer verhalen over AOV

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }